Νέα Ιωνία, 13/11/2025
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με ιδιαίτερη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών, στελεχών εκπαίδευσης και εκπροσώπων φορέων πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, στο αμφιθέατρο “Δημήτριος Παντερμαλής” του Μουσείου Ακρόπολης, το θεματικό σεμινάριο που διοργάνωσε η Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+/ΙΚΥ με θέμα «Η ψηφιακή μετάβαση στην εκπαίδευση: η χρήση ΤΠΕ ως εργαλείο ισότιμης πρόσβασης στη μάθηση – παρουσίαση Καλών Πρακτικών Erasmus+».
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των δυνατοτήτων και προκλήσεων που προκύπτουν από την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, καθώς και η παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών Erasmus+ που συμβάλλουν στην ισότιμη πρόσβαση και συμπερίληψη όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία.
Την εκδήλωση χαιρέτισε η Πρόεδρος του ΙΚΥ, ομότιμη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ Βάσω Κιντή, η οποία τόνισε τη σημασία του προγράμματος Erasmus+ ως πυλώνα ευρωπαϊκής συνεργασίας και καινοτομίας στην εκπαίδευση.
Ακολούθησαν δύο κεντρικές ομιλίες υψηλού ενδιαφέροντος από τους κ. Δημήτρη Σάμψων, Καθηγητή Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με τίτλο «Ευκαιρίες και προκλήσεις από την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σχολική Εκπαίδευση», καθώς και του κ. Πέτρου Πασιαρδή, Ομότιμου Καθηγητή Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Πολιτικής, πρώην Πρύτανη Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, με τίτλο «Ο εκπαιδευτικός ηγέτης ως φορέας αλλαγής».
Στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν παραδείγματα καλών πρακτικών σχεδίων Εrasmus+ που αξιοποιούν τις ΤΠΕ για την ενδυνάμωση της μάθησης και την προώθηση της συμπερίληψης.
Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις από τους:
- κ. Αύγουστο Τσινάκο, Καθηγητή Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Τμήμα Πληροφορικής, «Εφαρμογές Μεικτής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση».
- κ. Χαρά Πυλαρινού, Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πατρών, Τμήμα Μηχ/ων και Αερ/γών Μηχανικών, «Ψηφιακός αλφαβητισμός και υποστηρικτικές τεχνολογίες ως μέσα ενδυνάμωσης και συμπερίληψης για Α.με.Α. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
- κ. Αθανάσιο Δρίγκα, Διευθυντή Ερευνών ΙΠΤ, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
«3D2ACT: Προώθηση της Βιομηχανίας 4.0 και των 3D Τεχνολογιών μέσω Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας».
Η μεγάλη συμμετοχή και το έντονο ενδιαφέρον των παρευρισκομένων επιβεβαίωσαν ότι η δίκαιη ψηφιακή μετάβαση στην εκπαίδευση αποτελεί κοινό στόχο και πρόκληση για την εκπαιδευτική κοινότητα.
Το ΙΚΥ, ως Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+, θα συνεχίσει να στηρίζει πρωτοβουλίες που ενισχύουν την καινοτομία, τη συμπερίληψη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην εκπαίδευση.

