Το ERASMUS αποτελεί τη ναυαρχίδα των Προγραμμάτων εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενθάρρυνση της διασυνοριακής κινητικότητας εντός της Ευρώπης των φοιτητών, αλλά και του διδακτικού και μη ακαδημαϊκού προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης. Στόχος του Προγράμματος είναι να καλλιεργηθεί μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με σκοπό την προώθηση της καινοτομίας στην Ευρώπη και τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
{module 432}

image016 Το ERASMUS αποτελεί τη ναυαρχίδα των Προγραμμάτων εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενθάρρυνση της διασυνοριακής κινητικότητας εντός της Ευρώπης των φοιτητών, αλλά και του διδακτικού και μη ακαδημαϊκού προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης. Στόχος του Προγράμματος είναι να καλλιεργηθεί μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με σκοπό την προώθηση της καινοτομίας στην Ευρώπη και τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η μετακίνηση των φοιτητών σε άλλες χώρες και η έκθεσή τους σε άλλες κουλτούρες όχι μόνο εμπλουτίζει τη φοιτητική τους εμπειρία, αλλά συγχρόνως τους προετοιμάζει για έναν κόσμο εργασίας που απαιτεί ευελιξία και προσαρμοστικότητα, ενισχύοντας το εργατικό δυναμικό της Ευρώπης. Ειδικότερα για τα άτομα με αναπηρίες το Πρόγραμμα Erasmus παρέχει τη δυνατότητα να χορηγηθεί (μετά τη συμπλήρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως ισχύει για όλους τους συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα), αυξημένο ποσό μηνιαίας επιχορήγησης σε σχέση με τους υπόλοιπους εξερχόμενους, εφόσον επιλεγεί ένας φοιτητής με αναπηρίες για περίοδο σπουδών ή περίοδο πρακτικής άσκησης ERASMUS στο εξωτερικό, ή προσωπικό του Ιδρύματος με αναπηρίες, για μετακίνηση στο εξωτερικό μέσω του Προγράμματος Εrasmus και εφόσον κατά τα λοιπά πληρούνται οι προϋποθέσεις και οι όροι συμμετοχής στο Πρόγραμμα.

•    Δείτε εδώ τον κατάλογο με τις σοβαρές παθήσεις / αναπηρίες που δικαιολογούν αυξημένη επιχορήγηση.

Επιπλέον αυτής της προσαυξημένης μηνιαίας επιχορήγησης, σε περίπτωση που ένας μετακινούμενος με το Πρόγραμμα ERASMUS έχει αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης λόγω της φύσης της αναπηρίας του (πχ ανάγκη συνοδού, ειδικού υλικού διδασκαλίας, ειδικής διατροφής, κλπ) μπορεί να αιτηθεί μέσω του Ιδρύματός του στην Εθνική Μονάδα επιπλέον χρηματοδότησης, η οποία εγκρίνεται κατά περίπτωση και ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας που αντιμετωπίζει ο κάθε ενδιαφερόμενος φοιτητής/προσωπικό ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης. Για το χρονικό διάστημα 2007-2012, η Εθνική Μονάδα ενέκρινε συμπληρωματική χρηματοδότηση για ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κινητικότητας σε συνολικά 17 εξερχόμενους φοιτητές με αναπηρίες από 10 διαφορετικά ελληνικά ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

 

 

Χρηματοδότηση Φοιτητών από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες

Μέτρο 1+2

Με στόχο να ληφθεί υπόψη ο κοινωνικοοικονομικός παράγοντας κατά τη χρηματοδότηση των φοιτητών ERASMUS που προέρχονται από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες οι φοιτητές, των οποίων το οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 8.000 ευρώ κατά το πλέον πρόσφατο οικονομικό έτος (μέτρο 1) και οι φοιτητές που προέρχονται από πολύτεκνες οικογένειες -4 τέκνα και άνω τα οποία βρίσκονται στο εκπαιδευτικό σύστημα- και των οποίων το οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ κατά το πλέον πρόσφατο οικονομικό έτος (μέτρο 2), δικαιούνται προσαύξηση 50 ευρώ ανά μήνα επί της μηνιαίας επιχορήγησης φοιτητών, εφόσον η οικονομική ενίσχυση που έλαβε το Ίδρυμά τους, σύμφωνα με τη σύμβαση Εθνικής Μονάδας – Ιδρύματος επαρκεί για το σκοπό αυτό και εφόσον ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις των φοιτητών.

Σε περίπτωση που η οικονομική ενίσχυση δεν επαρκεί, δίδεται προτεραιότητα στους φοιτητές με χαμηλότερο οικογενειακό εισόδημα.

  • Διαβάστε παρακάτω την έκδοση του Erasmus σε γραφή Braille http://goo.gl/tKYf3q

Θα συμβούλευα αυτούς που δεν έχουν πάει ERASMUS, απλά να πάνε!

Είναι μία διαφορετική εμπειρία στη ζωή”.

testimonial

“Την άνοιξη του 2010, έκανα αίτηση στο Πανεπιστήμιό μου για συμμετοχή στο πρόγραμμα ERASMUS. Όταν εγκρίθηκε, δεν το πίστευα! Έτσι πήρα την μεγάλη απόφαση να πάω στο εξωτερικό, χωρίς να γνωρίζω κανέναν.

Είχα πολύ μεγάλη στήριξη από τη Σχολή Καλών Τεχνών Codarts. Με βοήθησαν να βρω σπίτι και να προσαρμοστώ ομαλά στην ξένη πόλη. Στην αρχή, δυσκολεύτηκα γιατί δεν είχα παρέες. Αντιμετώπισα επίσης δυσκολίες σε πρακτικά ζητήματα, όπως στο φαγητό και στις μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς. Στο σημείο αυτό, με βοήθησε πολύ το πρόγραμμα  ERASMUS και το ΙΚΥ παρέχοντας μου χρήματα για τις παραπάνω ανάγκες. Η καλύτερη περίοδος της χρονιάς ξεκίνησε μετά τα Χριστούγεννα, όταν ξαναγύρισα στην Ολλανδία μετά τις διακοπές και πλέον είχα γνωρίσει φίλους και Έλληνες και ξένους και τα μαθήματα που παρακολουθούσα γίνονταν πιο ευχάριστα.

Θα συμβούλευα αυτούς που δεν έχουν πάει ERASMUS, απλά να πάνε!

 Είναι μία διαφορετική εμπειρία στη ζωή. Πέρα από τους καθηγητές και τους μουσικούς παγκόσμιας κλάσης, με τους οποίους ήρθα σε επαφή, έκανα φιλίες αδελφικές, που ακόμη κρατώ.

Ο γυρισμός μου στην Ελλάδα ήταν αρκετά δύσκολος, γιατί είχα δεθεί με τους ανθρώπους και τον τρόπο ζωής της χώρας. Σίγουρα στο μέλλον θα ήθελα να ξαναζήσω μια παρόμοια εμπειρία. Θα ήθελα να τονίσω για ακόμη μια φορά σε όλους τους φοιτητές να το επιχειρήσουν χωρίς δεύτερη σκέψη! ”

Στέφανος Εφρεμίδης, φοιτητής με προβλήματα όρασης, Σχολή Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Μετακινήθηκε με το Πρόγραμμα ERASMUS για δέκα μήνες (ακαδημαϊκό έτος 2010-2011) στη Σχολή Καλών Τεχνών Godarts,  Ρότερνταμ, Ολλανδία.

Μου δόθηκαν ίσες ευκαιρίες να αγωνιστώ και να κερδίσω ακαδημαϊκή αναγνώριση”.

 

testimonial“Μέσα από το Πρόγραμμα, οι ορίζοντες μου διευρύνθηκαν προς κάθε δυνατή κατεύθυνση. Μου δόθηκαν ίσες ευκαιρίες να αγωνιστώ και να κερδίσω ακαδημαϊκή αναγνώριση στο εξωτερικό, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζω. Έκανα σημαντικούς φίλους από όλο τον πλανήτη, καθώς η εμπειρία ERASMUS σε δένει με ξεχωριστούς δεσμούς μέσα από όλες τις εκδηλώσεις και την προσαρμογή στο νέο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Τέλος, διανθίστηκαν οι γνώσεις μου ως προς τα ακαδημαϊκά προγράμματα του εξωτερικού και τις διαφορετικές κουλτούρες.

Θεωρώ ότι κάθε φοιτητής θα πρέπει να ζήσει αυτή την εμπειρία και ειδικά οι φοιτητές με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να τολμήσουν, γιατί είναι ο πιο ασφαλής και δημιουργικός τρόπος να σπουδάσεις στο εξωτερικό, μαθαίνοντας παράλληλα την ξένη γλώσσα της αρεσκείας σου”.

Φοιτήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδικές ανάγκες. Μετακινήθηκε στην Ελβετία, στο Πανεπιστήμιο της Λωζάννης το χειμερινό εξάμηνο 2012-2013.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο